در این مقاله بـه خانم های محترم درست گلهای پارچه ای را آموزش مـی دهیم امـیدواریم نـهایت استفاده را ببرید. ساخت گل با طلق با ما همراه باشید. ساخت گل با طلق (نازوب)

وسایل مورد نیـاز:

– پارچه ساتن و حریر شیشـه ای بـه رنگ طلایی از هر کدام ۴۰ سانتی متر

– پودر ژلاتین بـه مقدار ۳ قاشق چایخوری

– برس تخت شماره ۴

– طلق پلاستیکی

– ماژیک CD – قیچی

– اتوی سرگرد، ساخت گل با طلق درفشی، شیـاردار

– پرچم مرواریدی ۲ الی ۳ دسته

– سیم روکشدار سفید شماره ۳ و ۵

– سیم چین

– نوار کاترین

– چسب حرارتی ۱

روش ساخت:

– ابتدا طرح گل مورد نظر را روی طلق بگذارید و با ماژیک CD دورکشی کنید، سپس با قیچی طلق را ببرید و شابلون ها را آماده سازید. شابلون ها را یکی یکی روی پارچه آهار زده بگذارید و با مداد کم رنگ طرح گلبرگ ها را بـه تعداد لازم روی پارچه بکشید و با دقت آنـها را قیچی کنید.

۲- اتوی درفش را روی اجاق گاز حرارت دهید (چنانچه اجاق گاز درون دسترس نبود از گازهای پیک نیکی کوچک هم مـی توان استفاده کرد) سپس مرکز گلبرگ ها را یکی یکی کنید.

۳- گلبرگ شماره یک را از سمت روی پارچه روی بالشتک نمک قرار داده و اتوی سرگرد را کـه با سایز گلبرگ هماهنگی داشته باشد روی شعله گرم کنید و هر گلبرگ را بـه صورت کاسه ای فشار داده و حالت دهید و در انتها وسط گلبرگ را نیز کاسه ای کنید. تمام گلبرگ ها را بـه همـین روش اتو کنید. دقت کنید اندازه ها با هم اشتباه نشود.

۴- به منظور آماده سازی پرچم گلها یک دسته پرچم مرواریدی را از وسط دو نیمـه کنید و با کمک نخ بـه سر سیم شماره ۵ بـه طول ۱۲ سانتیمتر ببندید و کاملاً محکم کنید سپس نوار گاترین را از وسط نصف کرده و روی نخ پرچم و سیم را گاترین بپیچید.

۵- اولین گلبرگ شماره ۱ را کـه از جنس حریر شیشـه ای مـی باشد را داخل سیم پرچم نمایید و با چسب حرارتی محکم کنید.

۶- دومـین گلبرگ را کـه از جنس ساتن مـی باشد را زیر گلبرگ اول قرار دهید طوری کـه گلبرگ ها بین گلبرگ های اول قرار گیرد سپس با چسب حرارتی محکم کنید. این عمل را که تا آخرین اندازه گلبرگ ها انجام دهید. غنچه های گلبرگ را بـه همـین روش آماده کنید فقط تعداد گلبرگ ها را کمتر درون نظر بگیرید.

۷- به منظور آماده برگ الگو را روی پارچه ساتن بگذارید و برش بزنید. سپس یکی یکی روی بالشتک نمک قرار دهید، اتوی شیـار دار را گرم کرده برگ ها را از سمت انتها بـه صورت ۸ اتو نمایید.

۸- به منظور ۳ عدد برگ سایز بزرگ ۳ عدد سیم شماره ۵ بـه بلندی ۱۰ سانتیمتر آماده نمایید و از سمت پشت برگ چسب بزنید. به منظور ۲ برگ سایز کوچک ۲ عدد سیم شماره ۳ بـه بلندی ۱۰ سانتیمتر مورد نیـاز مـی باشد کـه طرز اتو زدن و چسب زدن درست مانند برگ بزرگتر مـی باشد.

۹- ۲ عدد برگ سایز کوچک را بـه کمک گاترین بـه غنچه و ۳ عدد برگ سایز بزرگ را بـه گل وصل کنید و در انتها بـه دلخواه گل را تزیین نمایید. این گل را مـی توانید با یک کوک بـه یقه و یـا درون قسمت مناسبی از لباستان نصب کنید و یـا بـه کمک سنجاق بـه روی موهای شینیون شده قرار دهید. این کار روش بسیـار ساده ای به منظور تزیین لباس مـی باشد تزیین کنید و لذت ببرید.

نکته های پایـانی:

۱- پارچه ها را از جهت پشت بـه کمک گیره بـه بند آویزان نمایید.

۲-سه قاشق چایخوری از پودر ژلاتین را بـه نصف لیوان ش اضافه کنید و خوب هم بزنید ، مایع بـه دست آمده را از چای صاف کن عبور دهید و به کمک قلم مو بـه صورت یکنواخت و در جهت بالا بـه پایین و بر عکس بـه پشت پارچه بمالید.

۳- حدود ۲ ساعت زمان به منظور خشک شدن کامل پارچه کافی است.

۴- هر چه محل قرار گیری پارچه خنک تر باشد آهار بهتری بـه دست مـی آید.

۵- به منظور کنترب گرمای اتو تکه هایی از پارچه را کنار دست داشته باشید و قبل از اینکه اتو را روی گلبرگ بگذارید، روی تکه پارچه امتحان کنید.

۶- گرمای اتو حتما به اندازه ای باشد کـه پارچه آهار زده بـه راحتی حالت بگیرد . معمولاً اتوها را بین ۵ الی ۱۰ ثانیـه روی حرارت مستقیم شعله حرارت دهید.

۷- هر چه پارچه ضخیمتر باشد گرمای اتو حتما بیشتر باشد، بعد از اتوی هر گلبرگ مجدداً اتو را روی آتش بگیرید.

۸- اتوهای سرگرد را به منظور هر گلبرگ بـه اندازه ای انتخاب کنید وقتی اتو درون وسط گلبرگ قرار مـی گیرد (حدود ۲ مـیلی متر کوچکتر از گلبرگ)باشد.

۹- به منظور ساخت بالشتک نمک پارچه متقال را بـه ابعاد ۲۰×۲۰ سانتی متر بـه صورت رویـه بالش دوخته و حدود ۱/۵ کیلو گرم نمک.

: ساخت گل با طلق




[آموزش ساخت گل های پارچه ای زیبا ساخت گل با طلق]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Mon, 25 Jun 2018 12:21:00 +0000